De provincie Vlaams-Brabant en Streekproducten Vlaams-Brabant vzw ondernemen acties om de streekidentiteit van het Dijleland verder te ontwikkelen en de hoeve- en streekproducten te promoten. Op de Smaakbeurs Dijleland werd het beeldmerk van het Dijleland en de brochure ‘Breng smaak in uw zaak’ voorgesteld.
De provincie Vlaams-Brabant en Streekproducten Vlaams-Brabant vzw zetten deze lente volop in op het Dijleland. Het Dijleland krijgt zo, met steun van het Europees plattelandsproject “Pop-Up een hoeve’, een eigen identiteit.
De bedoeling van de Smaakbeurs was om een rechtstreekse, duurzame relatie tussen producent, horeca, logies, bedrijven en verkooppunten te bevorderen. Lokale streekspecialiteiten zijn kwaliteitsproducten, duurzaam en ambachtelijk gemaakt en zonder voedselkilometers. Wie streekproducten op de kaart zet, maakt een sterk statement dat de klanten of gasten zeker zullen waarderen. Bovendien steun je de lokale economie en dat komt de hele regio ten goede. En wat heel belangrijk is: streekproducten zijn erg lekker en er is keuze genoeg.