Vlaams-Brabant is de bierprovincie bij uitstek. Daarom zet Toerisme Vlaams-Brabant een heel jaar lang het aanbod in de kijker met een nieuwe bierkalender tijdens de campagne ‘Rondje Vlaams-Brabant’. Lenny & De Wespen maakten ook speciaal hiervoor een nieuw bierlied.

Waar anders dan in Vlaams-Brabant vind je zo’n diversiteit aan streekbieren, (hoeve)brouwerijen, bruine kroegen en volkscafés? Maar liefst 30 brouwerijen en 250 streekbieren is de provincie rijk. Van de allergrootste wereldspeler tot de kleine ambachtelijke brouwer. Hier worden brouwtradities gekoesterd en overgedragen van generatie op generatie. Voor ieders smaak en stijl wat wils. Pils-, amber-, geuze-, kriekbieren.

Met de biercampagne: ‘Rondje Vlaams-Brabant’ wil Toerisme Vlaams-Brabant opnieuw tijdens het ganse jaar het toeristisch belang, de diversiteit van de Vlaams-Brabantse biertraditie en het vakmanschap van de brouwers extra in de kijker plaatsen en levendig houden. Dit door de uitgave van een bierkalender.

Op de bierkalender die vandaag wordt gelanceerd kan je gedurende het ganse jaar (H)echte biermomenten vinden. Sluit aan voor een brouwerijbezoek, fiets of wandel langs sfeervolle brouwpubs of typische bruine cafés. Breng een bezoekje aan een lokaal streekbierenfestival of neem deel aan de hoppluk. Je degusteert het allemaal in Vlaams-Brabant en je zorgt er daarenboven voor dat de lokale horeca en brouwers er beter van worden.

Speciaal voor de aftrap van deze campagne maakte de muziekgroep Lenny & De Wespen ‘Genieten’, een Vlaams-Brabants bierlied. Het lied doet goesting krijgen om naar Vlaams-Brabant te komen en te genieten van een streekbiertje en het brouwerfgoed.

Toerisme Vlaams-Brabant legt in de campagne ook de nadruk op het permanente karakter van deze bierbeleving. Zo wordt de Geuze- en Lambik cultuur verder bekend gemaakt bij de vele internationale bezoekers die hiervoor nu al speciaal naar het Pajottenland afzakken.

Tags: