Toerisme Vlaams-Brabant sloot in het voorjaar een nieuwe convenant af met de gemeenten in de Groene Gordel en het Hageland. Deze vernieuwde werking is de opvolger van het voormalige Toeristisch-Recreatieve ActiePlatform (TRAP) en loopt tot eind 2019.

Toerisme Vlaams-Brabant ontvangt jaarlijks van de gemeenten een vaste bijdrage per inwoner. Hiervoor kunnen gemeenten enerzijds rekenen op een vastomlijnd dienstverleningspakket. Daarnaast ondersteunen de regiocellen Groene Gordel en Hageland hen bij:
·         de organisatie van bovenlokale thematische projecten.
·         het oprichten van een reguliere regiowerking.

Voordelen voor gemeenten?
Wanneer je als gemeente instapt in de regiowerking, geniet je van het uitgebreide dienstenpakket van Toerisme Vlaams-Brabant met onder meer kortingen, promotie, ondersteuning en gratis promotiemateriaal.

Lees alles over de voordelen voor de gemeenten

Voordelen voor toeristische ondernemers

Ook de toeristische ondernemers in de deelnemende gemeenten krijgen kortingen en voordeeltarieven bij onze acties. Logies krijgen een tegemoetkoming wanneer ze adverteren binnen de campagne Logeren in Vlaanderen Vakantieland.

Bekijk de volledige lijst met voordelen voor toeristische ondernemers

Bekijk de lijst met deelnemende gemeentes

Najaarscampagne: 1e promotiecampagne met deelnemende gemeenten 
Met de slogan ‘Op weekend in de mooiste decors van Vlaanderen’ trapt Toerisme Vlaams-Brabant de najaarscampagne op gang. De eerste Vlaanderenbrede promotiecampagne waar ook de deelnemende gemeenten in konden meestappen is hiermee een feit. Het belangrijkste campagne-instrument is de wandelbijlage bij de weekendeditie van Het Laatste Nieuws die op zaterdag 12 september verschijnt op 375.000 exemplaren. Hierin koppelen we zes bekende figuren aan zes wandelgebieden in Vlaams-Brabant. 

Gemeentes die deelnemen aan de nieuwe regiowerking konden tegen een sterk gereduceerd tarief intekenen voor een advertentie. Ook de logies uit deze gemeenten konden een plekje krijgen in de bijlage.

We ondersteunen deze campagne met advertenties in Het Laatste Nieuws, een onlinewedstrijd, nieuwsbrieven, artikels in weekendbijlages en nog veel meer.

Wil je meer weten? Neem dan contact op met Gonda Craeninckx, marketingverantwoordelijke, gonda.craeninckx@vlaamsbrabant.be

Naar het volledige overzicht van de campagne

Tags: